Over de STIVA TV AWARD 2016
Het Nederlandse publiek (18+) en een vakjury kiezen dit najaar voor het eerst de STIVA TV AWARD 2016. De meest bijzondere en tegelijk verantwoorde alcohol televisiecommercial uitgezonden tussen 1 oktober 2015 en 1 oktober 2016. STIVA toont hiermee aan dat alcoholmarketing en verantwoord consumeren prima samen gaan. En dat een alcoholcommercial ook leuk kan zijn om naar te kijken. Het Nederlandse publiek (18+) kan van 1 november t/m 15 november eenmalig een keuze maken uit negen genomineerde commercials. De STIVA TV AWARD 2016 wordt op vrijdag 18 november 2016 uitgereikt tijdens het jaarlijkse STIVA symposium.
Criteria
De STIVA TV AWARD 2016 is een prijs voor de beste en meest verantwoorde alcohol televisiecommercial uitgezonden op de Nederlandse televisie tussen 1 oktober 2015 en 1 oktober 2016. Het publiek en de vakjury beoordelen de commercials op basis van drie criteria:
- Positieve en creatieve bijdrage aan verantwoorde alcoholconsumptie.
- Concept en uitwerking van de commercial: script, beeld, muziek, montage, acteerprestaties, humor etc.
- Originaliteit en creativiteit van de commercial.
Deelname aan de online verkiezing is voorbehouden aan volwassenen van 18 jaar of ouder. Een leeftijdscheck maakt onderdeel uit van het stemproces. Klik hier voor de het complete reglement en de jury. Deelname aan de online verkiezing is voorbehouden aan volwassenen van 18 jaar of ouder. Deelnemers gaan door te stemmen akkoord met de spelregels van de STIVA TV AWARD 2016. Stemmen is persoonlijk en (eenmalig) mogelijk. Een stem is pas geldig na bevestiging van de link die deelnemers via e-mail krijgen opgestuurd.
Over de uitslag van de STIVA TV AWARD 2016 kan niet worden gecorrespondeerd.
Over STIVA
Verenigd in de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) leveren de Nederlandse producenten en importeurs van bier, wijn en gedistilleerde dranken een actieve bijdrage aan het bevorderen van verantwoorde alcoholconsumptie en het terugdringen van alcoholmisbruik. Tevens bevordert STIVA een maatschappelijk verantwoord marktgedrag door coördinatie van en communicatie over de zelfregulering die de bedrijfssectoren realiseren aan de hand van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken (RvA). Meer info op www.stiva.nl